Årsmøte i Brandbu Idretsforening 2016

Postet av Brandbu IF den 10. Mar 2017

14. februar avholdt Brandbu IF sitt årsmøte for 2016. 30 stemmeberettigede medlemmer hadde møtt opp i Storstua ved Rosendalsbanen. Styreleder Thor Erik Gjefsen ledet årsmøtet gjennom agendaen på en god måte.

Lotta Flatum Fallingen mottok utviklingsstipend fra Bragdkomiteen. Foto: Ove Nordberg

I årsmeldingen ble det lagt frem at det i 2016 var 900 medlemmer i Brandbu IF og at medlemsregistreringen nå gjøres elektronisk, slik idrettslag er påkrevd. BIF-nytt er også besluttet å utgis elektronisk, men vil bli mulig å få i papirversjon for de som ønsker det.

Det ble informert om at kunstgressbaneprosjektet nå var ferdigstilt og at leieavtalen med Gran kommune nå er reforhandlet frem til 2021.

Friidrettsgruppa informerte om jr NM i friidrett og sammen med NM på ski 2017 (som var avholdt før årsmøtet) ble arrangementene karakterisert som meget vellykkede.

Det ble bestemt at medlemskontigenten holdes uforandret på kr 150,-.

Hans Jørgen Kvåle ble valgt til ny leder i Brandbu IF. Lise Wirstad Dynna, Inger Marie Højfeldt og Geir Sletmoen ble valgt til nye ledere av friidrettsgruppa, helsesportgruppa og svømmegruppa. Øvrige hovedstyremedlemmer tok gjenvalg eller var ikke på valg. Se styre og gruppestyresammensetningene vedlagt i årsmøteprotokollen.

Takk til Thor Erik Gjefsen for innsatsen som leder av Brandbu IF i 2016 og til Heidi Bekken (friidrett), Frank Arvid Larsen (ski), Sverre Nilsen (helsesport) og Torgrim Dynna (svømming) for jobben dere har gjort som gruppeledere.

Årsmøtet ble avsluttet med utdeling av utviklingsstipend Lotta Flatum Fallingen, Guro Bakken Andresen og Kjetil Røste Ringen for deres gode resultater på friidrettsbanen. Bragdkomiteen fremmet også forslag om utnevnelse av Terje Nilsen og Sigmund Hamar til nye æresmedlemmer for deres fantastiske innsatts for Lygna skisenter og Øståsen skiløyper gjennom mange år. Forslaget ble enstemmig vedtatt og Brandbu IF takker Terje og Sigmund for alt arbeidet de har lagt ned.

Sigmund Hamar og Terje Nilssen ble utnevnt til æresmedlemmer i Brandbu IF

Se Årsmøteprotokollen for 2016