Postet av Brandbu IF den 8. Mar 2019

Brandbu Idretsforening vil redusere økonomiske hindringer for barn og unges deltagelse:

• Vi vil begrense kostnadene til trening og konkurranser.
  • Vi ønsker gratis bruk av offentlige idrettsanlegg for barn og ungdom.
  • Konkurransetilbudet skal gjøres enkelt og rimelig.
  • Bruk av kostbart utstyr skal begrenses for barn og unge.
  • Idrettslagene skal tilrettelegge for gjenbruk og utlån av utstyr.

Som en start på og deltagelse i prosjektet AlleMed, har årsmøtet i idrettsforeningen vedtatt å sløyfe treningsavgifter for barn før fylte 10 år uansett valg av idrett.

Vi som en del av Norsk idrett er opptatt av å redusere mulige økonomiske barrièrer for deltagelse i idrettsalget vårt. Dette sammen med en lav medlemskontingent, kun kr. 150 pr. person pr. år, håper å tror vi dette kan bidra til at enda flere får anledning til å bli med å prøve seg i et trygt og godt miljø.

Vår visjon er «Idrettsglede for alle». Men i dag forsvinner mange barn og unge fra idretten på grunn av familiens økonomi. Dette vil vi gjøre noe med.

Sammen skal vi finne gode løsninger som sikrer barn og unges deltakelse i idrett. Vi skal gjøre det lettere for alle å delta uavhengig av familiens økonomi.